"Shared Experience"

14. Mai 2024

Das International Office lud zu einer Veranstaltung für Studierende der FHWN und Austauschstudierende ein.

Shared Experience 1

An Opportunity to Share Experiences

On 2nd May 2024, the International Office of the University of Applied Sciences Wiener Neustadt hosted an event, aptly called “Shared Experience”. The purpose was for visiting exchange students from our partner universities to share their experience, insight and knowledge of their home university with regular students who will spend the Winter Semester 2024 at those very universities.

20 countries across the world were represented and “incoming” and “outgoing” students were seated according to country/region from which they come or to which they are going. The evening included fun, interactive activities focused on the similarities and differences of the cultures represented, country stereotypes and perceptions. The students were able to share their experiences and expectations in their groups, as well as creating a poster of each country, which was later displayed as part of a “nations” gallery.

The International Office of the University of Applied Sciences Wiener Neustadt has hosted approximately 1500 international exchange students from around 100 partner universities since 2002 and continues to build its network, giving regular and international students an opportunity to enrich their intercultural experience.

---------------------------------------------------

Eine Gelegenheit zum Erfahrungsaustausch

Am 2. Mai 2024 lud das International Office der Fachhochschule Wiener Neustadt zu einer Veranstaltung unter dem Motto "Shared Experience" ein. Ziel war es, dass Austauschstudierende unserer Partneruniversitäten ihre Erfahrungen, Einblicke und Kenntnisse über ihre Heimatuniversität mit regulären Studierenden teilen, die das Wintersemester 2024 an genau diesen Universitäten verbringen werden.

20 Länder aus der ganzen Welt waren vertreten, und die "Incoming"- und "Outgoing"-Studierenden wurden nach Ländern/Regionen eingeteilt, aus denen sie kommen bzw. in die sie gehen werden. Der Abend beinhaltete unterhaltsame, interaktive Aktivitäten, die sich auf die Gemeinsamkeiten und Unterschiede der vertretenen Kulturen, Länderstereotypen und Wahrnehmungen konzentrierten. Die Studierenden konnten sich in ihren Gruppen über ihre Erfahrungen und Erwartungen austauschen und erstellten für jedes Land ein Poster, das später in einer "Nationen"-Galerie ausgestellt wurde.

Das International Office der Fachhochschule Wiener Neustadt hat seit 2002 etwa 1.500 internationale Austauschstudierende von rund 100 Partnerhochschulen aufgenommen und baut sein Netzwerk weiter aus, um regulären und internationalen Studierenden die Möglichkeit zu geben, interkulturelle Erfahrungen zu sammeln.